۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۳۷

در دو ماهه نخست سال جاري/

1100 كارت سلامت شغلی رانندگان برون شهری در خراسان شمالي صادر شد

1100 كارت سلامت شغلی رانندگان برون شهری در خراسان شمالي صادر شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان شمالي گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از هزار و 100 كارت سلامت شغلي ويژه رانندگان حرفه اي برون شهري در اين استان صادر شده است.

سعيد سبحاني در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: از ابتدای سال جاری تاكنون هزار و 171 فقره كارت صحت و سلامت شغلی رانندگان حمل و نقل جاده ای در مراكز مجاز و ذی صلاح ارائه دهنده خدمات طب كار خراسان شمالي صادر شد .

وي با بيان اينكه اين ميزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: تمامی رانندگان فعال در بخش حمل و نقل برون شهری اعم از كالا و مسافر برای فعالیت در حرفه رانندگی بايد از سلامت جسمی و روحی مناسب برخوردار باشند و به این منظور لازم است در دوره های زمانی متناوب به مراكز مجاز طب كار در سطح استان مراجعه نموده و پس از انجام معاینات شغلی و آزمایشات مربوطه، كارت سلامت برای آنان صادر شود.

به گفته اين مسئول رانندگان پس از دریافت كارت صحت و سلامت می توانند نسبت به اخذ كارت هوشمند رانندگي و یا تمدید آن اقدام کنند.

سبحاني اضافه كرد: در حال حاضر در خراسان شمالي دو شركت طب كار در شهرهاي بجنورد و شيروان با مجوز فعاليت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و با دارا بودن كد معاينات سلامت مشغول فعاليت هستند.

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان شمالي در پايان عنوان كرد: با توجه به جايگاه سلامت شغلي رانندگان حرفه اي در كاهش حوادث جاده اي و افزايش بهره وري شاغلين اين حرفه، دريافت كارت سلامت الزامي است.

کد خبر 2068703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha